Hundehold i afdeling 9

Stillet af Steen Larsen, 31/7-2024

Forslag til afstemning på afdelingsmødet 3/9-2024, at man i Afdeling 9 kan holde hund.

Ikke vedtaget på mødet.

Motivation for forslag er at hunde kan være et socialt aktiv som kan være med til at styrke dialog mellem beboere samtidig med at en hund, for den enkelte beboer, kan give en bedre livskvalitet.

Følgende kan optages som tillæg til husorden hvis flertal af de forsamlede stemmer herfor.

Hundehold

Registrering

Vær opmærksom på at der kun kan anskaffes én hund pr. lejemål og at alle nedenstående regler er læst og forstået inden anskaffelse.

Registreringsblanketten kan hentes og afleveres på ejendomskontoret i kontortiden, eller sendes til ejendomsservice@aab.dk.

Regler

  • Gyldig dokumentation for registrering og ansvarsforsikring indsendes til ejendomsservice@aab.dk. Fristen for indsendelse er 8 uger efter anskaffelse.
  • Ved bortgang af eksisterende hund skal denne afmeldes, og ny registrering indsendes, hvis man anskaffer sig en ny hund.
  • Bekendtgørelse af lov om hunde i dens nuværende form og fremtidige ændringer er vores generelle retningslinje i Afdeling 9.
  • Tilladelsen gælder en hund pr. husstand.
  • Hundetegn skal bæres synligt på hunden.
  • Hunden må ikke være til gene for øvrige beboere.
  • Hund skal altid føres i snor på afdelingens område.
  • Gården er ikke til luftning af hund, efterladenskaber skal straks samles op.

Beboer skriver ved registrering under på, at være bekendt med ovenstående og ved overtrædelse af nævnte punkter erkende, at aftalen er misligholdt og at tilladelse til hundehold således inddrages.